Maandelijkse Challenge

CRAFTADDICTION HEEFT ELKE MAAND EEN CHALLENGE. DE LOPENDE CHALLENGE VIND JE RECHTS IN DE SIDEBAR.
DOE GEZELLIG MEE!

zondag 23 oktober 2016

Uiltjes op canvasdoek.....


Vandaag plaats ik uiltjes op een canvasdoek als 
DT lid van http://craftaddictionchallenge.blogspot.nl/
Op deze site kan je mooie creaties bekijken en ideeën opdoen en iedere maand meedoen met een challange. 
Deze maand is dat "Herfst" en daar vond ik dit canvasdoek ook wel bij horen.
Ik heb het doek gemaakt voor mijn zussie die dol is op uiltjes.


Heb een canvasdoek gebruikt van 15 x 15 cm met een gesso laagje.
Wat repen washi papier en dunne papiertjes op verschillende plaatsen aangebracht met matte gel medium. 
Hierdoor creëer je 3d effect op het doek.
Een aantal kleuren acrylverf aangebracht voor de ondergrond.
Het fijnste vind ik op dit aan te brengen en te mengen met een billendoekje.
Je kan dan super mooi de kleurtjes in elkaar over laten lopen.
Denk hierbij ook aan de zijkanten van het doek.
Als laatste wat bruine pasta aangebracht voor de glans.

Met een sjabloon en bruine acrylverf het patroon erop geplaatst.
De takjes en blaadjes gestanst en gekleurd. 
De bloemen getekend, ingekleurd en zwarte en witte lijnen aangebracht.

De tekst-stempels met bruine inkt gestempeld.
De tekst in stukjes verdeeld, bewerkt met de distress tool en randen bruin gemaakt.

Alle onderdelen plaatsen en dan lijmen.
Als laatste de metalen uiltjes erop lijmen.


            

Ik plaats de foto in groot formaat zodat je de structuur en de kleuren goed kunt bekijken.
Vooral het mooie vind ik van deze techniek dat je echt nooit dezelfde na kunt maken en dan ieder canvas dus uniek is.



De door mij gebruikte artikelen plaats ik hieronder.
Deze zijn te bestellen bij https://www.craftaddiction.nl/
Als je op de foto klikt open je direct de webwinkel en kom je bij het juiste artikel zodat je met een klik deze kunt bestellen. 
Mochten er vragen zijn kunt u natuurlijk contact opnemen met de webwinkel.
Leuk dat je even langs kwam op het blog en een reactie is altijd gaaf!!



Hobby-groetjes Alice



 canvas    gesso    multi-coat   


 foam    creall    bloem    tekst  


  bruin    tak    distress   

 tool    blauw     witte pen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten